Salgs- & leveringsbetingelser

Følgende salgs-, handels- og leveringsbetingelser gjelder for kjøp av varer på www.mollyandmy.no.

Mollyandmy.no eies av MollyogMy ApS

CVR: 37137588

MollyogMy ApS
Blytækkervej 22
7000 Fredericia
Danmark
Tlf: 6013 3644

Alle produktpriser på www.mollyandmy.no er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inklusive moms, men eksklusive fraktkostnader.

Alle avtaler inngås på dansk. Kjøpsloven gjelder for kjøp på www.mollyandmy.no.

Betaling

Betaling for varer kjøpt på www.mollyandmy.no kan gjøres med følgende betalingsalternativer:

  • Klarna
  • VISA
  • VISA Electron
  • Maestro
  • Mastercard

Ved bruk av betalingskort blir betalingen først belastet kontoen din når varen sendes fra vårt lager.

Vi lagrer kun de opplysningene som er nødvendige for at vi skal kunne levere avtalt(e) vare(r) til rett sted. Vi har ikke mulighet til å utlevere kortopplysninger, belaste beløp flere ganger, belaste et høyere beløp enn verdien av bestillingen eller lignende.

3-D Secure

Fra og med 1. november 2021 er det innført ekstra sikkerhet ved netthandel og betaling. Det betyr at du i noen tilfeller må bruke BankID for å gjennomføre kjøpet.

Betaling med kredittkort: Bruk av BankID-app eller SMS-kode påkrevd.

Alt dette er for din sikkerhet som forbruker.

Forbud mot kjøp for videresalg

www.mollyandmy.no henvender seg utelukkende til private forbrukere. Derfor er det kun private forbrukere som kan foreta kjøp på www.mollyandmy.no. Ved å fullføre kjøpet bekrefter du herved at du ikke kjøper varene som næringsdrivende for videresalg.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen din hvis vi i Molly&My anser at et kjøp er gjort av en næringsdrivende og dermed med tanke på videresalg.

Produkter

På www.mollyandmy.no er vi opptatt av å ha riktig utvalg til riktig pris. Det betyr at produktene på www.mollyandmy.no er grundig testet og undersøkt

Hos Molly&My selger vi også en rekke av våre egne produkter. Det er blant annet smykker, kjoler og andre basisprodukter. Disse produktene er utviklet i samarbeid med profesjonelle partnere i bransjen, noe som sikrer at du som forbruker får gode, kvalitetstestede produkter til en konkurransedyktig pris.

I tillegg til vårt brede utvalg av lagervarer har vi også forhåndsbestilte varer på www.mollyandmy.no. Leveringstiden for disse produktene er estimert i produkttittelen og fremgår tydelig på nettsiden.

Returrett og angrerett

Du kan returnere varen(e) til oss innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen. Det er begrenset returrett, noe som innebærer at varen må være i samme kvalitet, mengde og stand som da du mottok den. Du må sende varen i originalemballasjen i uskadet stand. Produktet må ikke være testet i en slik grad at bruken åpenbart reduserer produktets salgsverdi. Varen må derfor ikke lukte eller lignende etter bruk.
Spesielle varer som smokker, såper, leppestifter osv. kan kun returneres i ubrutt stand. Varer uten hang-tags returneres ikke. Varen må returneres i forsvarlig emballasje, og det er ikke tillatt å feste returetiketter direkte på skoesker eller lignende.

Så snart varen er behandlet av oss, vil du motta en e-post. Du må kontakte oss innen fem dager hvis det er avvik mellom det vi har behandlet og det du mener du har returnert.

Vi refunderer pengene med samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet.

Du må betale for å returnere pakken til oss, og du er ansvarlig hvis det oppstår skader under returtransporten. Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å ta imot varen. Hvis du ikke henter ut pakken og den returneres uavhentet til oss, trekkes 99 NOK fra bestillingen din. Hvis du har bestilt varen med hjemlevering, men nekter å ta imot den, trekker vi et ekspedisjonsgebyr på 59 NOK.

Du kan kjøpe returfrakt gjennom oss her.

Varen sendes til: Blytækkervej 22, 7000 Fredericia, Danmark

MERK: Du kan returnere for maksimalt 6000 NOK med Helthjem. Hvis returpakken din overstiger dette beløpet, skjer det på egen risiko, og eventuelle tap dekkes ikke av www.mollyandmy.no.

Vi anbefaler at du sender returvarene i flere pakker hvis beløpet overstiger NOK 6000.

Klager

Molly&My tilbyr 24 måneders garanti i henhold til den danske kjøpsloven, som dekker feil som oppdages ved normal bruk av produktet. Det betyr at du kan få varen reparert, ombyttet eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.

Hvis du ønsker å klage på et produkt, kan du kontakte oss på mail@mollyandmy.no. Send en e-post som inneholder følgende:

-       Navn

-       Bestillingsnummer

-       En beskrivelse av feilen/defekten

-       Bilde(r) av feilen/defekten

Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen/mangelen. Hvis du reklamerer innen to dager etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen må alltid sendes til oss i forsvarlig emballasje.

Husk alltid å få en forsendelseskvittering slik at vi kan dekke fraktkostnadene dine.

Levering

Molly&My leverer med Helthjem eller Bring (med mindre annet er oppgitt) til mottakeren så snart som mulig etter bestilling. Vi sender pakker fra lageret vårt fra mandag til lørdag.

Rettidig levering forutsetter at transportøren overholder den leveringstiden vi får oppgitt. Ved svært sen (flere dager) eller manglende levering, vennligst kontakt oss på mail@mollyandmy.no. I slike tilfeller vil Molly&My sende en ny leveranse hvis varen fortsatt er på lager.

Vi leverer til hele Norge. Alle leveranser leveres med Helthjem eller Bring og koster fra 79 NOK. For bestillinger over 999 NOK er levering til pakkeshop/emballasje gratis.

Les mer om leveringsalternativene våre her.

Forhåndsbestilling av varer

Hvis du kjøper en forhåndsbestilt vare, angir/estimerer vi forventet leveringstid på produktsiden. Hvis lagervarer bestilles sammen med en forhåndsbestilt vare, vil disse bli sendt sammen med den forhåndsbestilte varen når den ankommer vårt lager. Dette gjelder også hvis du bestiller flere forhåndsbestilte varer med ulik ankomsttid. I så fall sendes bestillingen samlet når alle forhåndsbestilte varer er på vårt lager.

Vær oppmerksom på at vi ikke mottar alle størrelser av samme stil samtidig. Derfor kan det være at vi ikke får inn alle størrelsene på en gang, slik at enkelte størrelser ikke blir sendt ut før en stund etter at vi har mottatt og sendt ut de første størrelsene.

Priser

Hvis en pris er åpenbart feil og du med rimelighet burde ha innsett dette, er vi ikke forpliktet til å levere det aktuelle produktet til den feilaktige prisen.

Vi kompenserer ikke kunder som allerede har kjøpt varer som senere settes ned under et salg/outlet. Bestillinger faktureres til den prisen som gjelder på bestillingstidspunktet. Dette gjelder også i kampanjeperioder, der prisene kan gå ned fra dag til dag.

På grunn av endringer og/eller prisøkninger på produkter fra leverandører, som kan sammenfalle med løpende leveranser av produkter til oss, forbeholder vi oss retten til å motta varer med prislapper der prisen ikke er den samme som oppgitt på nettsiden.

Vi prismatcher ingen varer - verken salgsvarer eller varer til full pris.

Helligdager og merkedager

Ved store salgsperioder, høytider eller spesielle merkedager kan leveringstiden være lengre enn vanlig.

Du kan lese mer om våre merkedager her

Utsolgte varer

Hvis en vare er utsolgt, vil vi gjøre alt vi kan for å få den på lager igjen. Hvis du kontakter oss via mail@mollyandmy.no og informerer oss om hvilke varer som er utsolgt, videreformidler vi det internt. På produktsiden kan du alltid registrere deg for å motta en e-post når varen er tilbake på lager.

Good Vibes Only-policy

Hos Molly&My er vår policy om å gjøre forretninger sammen innbegrepet av GOOD VIBES ONLY. Vi ønsker kun en god opplevelse for våre kunder, følgere og kolleger i Molly&My-familien.

Jeg skal ta vare på deg - vær så snill å ta vare på meg

Reglene for vår Good vibes only-policy er enkle:

  1. Vi snakker ordentlig til hverandre, enten vi kjenner hverandre eller ikke. Vi aksepterer ikke krenkende oppførsel fra våre ansatte eller kunder.
  2. Vi handler alle i god tro og med omtanke.

Vi ser frem til å gjøre forretninger med deg i henhold til reglene ovenfor.

Personvernerklæring

Les vår personvernerklæring her.

Rettsmidler

Hvis du som kunde av en eller annen grunn ønsker å klage på www.mollyandmy.no, må dette gjøres via EUs forbrukerportal. Du finner ODR via denne lenken: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Skulle det oppstå en uoverensstemmelse, håper vi at du først tar kontakt med oss på mail@mollyandmy.no. Vi vil alltid forsøke å finne en god løsning.

Jurisdiksjon og lovvalg

Enhver tvist mellom kjøperen og MollyogMy ApS, inkludert tolkning av www.mollyandmy.nos vilkår og betingelser, skal avgjøres av Sø- og Handelsretten i København i henhold til dansk lov med dansk som gyldig språk.